Kaip mes prisidedame prie žiedinės ekonomikos?
Istorija
GTV pradėjo savo veiklą 2004 m., kai artimiausių šeimos narių ir draugų komanda pradėjo tiesiogiai pirkti ir gabenti defektuotas transporto priemones iš didžiausio Europoje naudotų transporto priemonių aukciono. Per šiuos metus mes įrodėme, kad automobilių detalių perdirbimas ir antrinis naudojimas yra ne tik naudingas, bet ir būtinas žingsnis saugant aplinką.


Mūsų misija
Prisidėti prie tvarios aplinkos kūrimo, taikant žiedinės ekonomikos principus automobilių sektoriuje. Perdirbdami ir suteikdami antrą gyvenimą automobilių dalims, mažiname atliekų kiekį, taupome gamtos išteklius ir mažiname CO2 emisiją.
Naudojant pakartotinai originalias dalis, išvengiama CO2 emisijų, kurios susidarytų gaminant naujas dalis ar jų pakaitalus.
Šiandien mūsų komandoje yra 150 žmonių, kurių daugiau nei 50% įmonėje dirba jau ilgiau nei 5 metus. Kiekvienais metais išardome apie 1 000 automobilių, iš kurių apie 85% perdirbtų detalių grąžiname į rinką, taip prisidėdami prie gamtos išteklių taupymo ir CO2 emisijos mažinimo.

Kiek išardome automobilių?

Paskaičiavome, kad vidutinis 10 iš eilės mūsų komandos išardytų automobilių svoris yra 1600 kg vienam automobiliui.

Išardžius 2 tonas sveriantį automobilį, į rinką pakartotiniam naudojimui pateikiame nuo 1 iki 1,3 tonos metalo, taip apsaugodami žemę nuo taršos ir skatindami tvarią ekonomiką.
Statistika apie elektromobilius
Kiek žaliavų galima grąžinti antriniam panaudojimui
Tesla Model 3: bendras svoris ~2200 kg, iš kurių baterija sudaro ~500 kg (20 % viso svorio).
BMW i3: bendras svoris ~1200 kg, baterijos svoris ~250 kg (taip pat 20 % viso svorio).

236,512
TONŲ CO2
Sumažiname
per metus
Lietuvoje
Automobilių pramonė ir tarša
CO2 emisijos mažinimas Lietuvoje
Automobilių pramonė yra viena didžiausių pasaulyje taršos sukėlėjų, todėl ypač svarbu kuo daugiau perdirbtų naudotų detalių naudoti automobilių remontams ir taip prisidėti prie žiedinės ekonomikos skatinimo. GTV, atiduodama į rinką perdirbtas detales, kasmet sumažina CO2 emisiją net 236.512 tonų. Pakartotinai panaudodami metalines ir kitas dalis, mes prisidedame prie šiltnamio efekto mažinimo ir tausojame vertingus gamtos išteklius.
Mūsų požiūris

Aplinkosauga
Siekiame mažinti neigiamą poveikį aplinkai per perdirbimą ir pakartotinį dalių panaudojimą.

Tvarumas
Kuriame tvarias darbo vietas ir prisidedame prie žiedinės ekonomikos skatinimo.

Žmogus – žmogui
Rūpinamės ilgalaikiais santykiais su klientais, darbuotojais ir partneriais.
Mūsų veiklos procesas: kaip viskas vyksta?
PERKAME
Perkame defektuotus automobilius ir jų detales iš tiekėjų visame pasaulyje.

ARDOME
Kasdien išardome 4+ automobilius, kruopščiai testuojame ir atrenkame kokybiškas detales.

PARDUODAME
Gautas detales parduodame fizinėse parduotuvėse bei per įvairius e-komercijos kanalus.

PERDIRBAME
Netinkamas antriniam panaudojimui detales ir kitas atliekas perduodame perdirbimui arba utilizavimui.
Automobilių sektoriaus įtaka aplinkai ir žiedinės ekonomikos nauda
Automobilių industrijoje sunaudojami gamtos ištekliai:

pasaulio gumos

viso aliuminio

pasaulinės plieno rinkos
Dėl inytesyviai naudojamų gamtos resursų, visas autoindustrijos sektorius privalo aktyviau įsitraukti į
žiedinės ekonomikos ciklą nuo naudotų detalių perdirbimo iki pakartotinio naudojimo.
Žiedinės ekonomikos poveikis
Remiantis skaičiavimais, laikantis žiedinės ekonomikos principų, lengvųjų automobilių išmetamas CO2 kiekis iki 2050 m. galėtų sumažėti net 70 % (apie 0,4 mlrd. tonų). Rašo www.ethicalcorp.com
Pakartotinis detalių naudojimas taip pat reikšmingai sumažina CO2:
- Elektriniai automobiliai:
6.420 kg CO2 mažiau. - Benzininiai:
1.828 kg CO2 mažiau. - Dyzeliniai:
1.880 kg CO2 mažiau.
Perdirbimo nauda
Būvio ciklo vertinimas rodo, kad perdirbant automobilių baterijas, kėbulus ir variklius, į aplinką išskiriama iki 93 % mažiau šiltnamio efektą sukeliančių dujų nei gaminant naujas dalis. Tai rodo, kad perdirbtų medžiagų naudojimas transporto gamyboje reikšmingai prisideda prie klimato kaitos mažinimo.

Perdirbtų medžiagų panaudojimas automobiliuose
BMW: 15 % plastikinių detalių pagaminta iš perdirbto plastiko.
Audi: 89 % tekstilės apmušalų – iš perdirbto plastiko.
Ford: nuo 2020 m. viename automobilyje naudojama ne mažiau kaip 20 % perdirbto plastiko.
Honda: kasmet sunaudoja 2.800 tonų perdirbtos tekstilės.
Nissan: nuo 2022 m. 30 % automobilio masės sudaro perdirbtos medžiagos.
Chevrolet: naudoja perdirbtas padangas, PET butelius, kilimus ir džinsus.
Ekonominė nauda
Pakartotinis detalių naudojimas yra naudingas ne tik aplinkai, bet ir ekonomikai.
Pirkėjų sutaupymai naudotų detalių pagalba:
Benzininiam automobiliui: 10.814 €
Dyzeliniam: 14.634 €
Hibridiniam: 17.428 €
Elektriniam: 8.403 €
ENTP (eksploatuoti netinkamų transporto priemonių) tvarkytojų pajamos iš vieno automobilio:
Benzininio: 1.752 €
Dyzelinio: 1.997 €
Hibridinio: 3.470 €
Elektrinio: 5.518 €
Bendra nauda Lietuvoje:
Pirkėjams: 1,64 mlrd. €
ENTP tvarkytojams: 0,24 mlrd. €

Operacijų vadovė Agnė Rakauskienė
agne@gtvgroup.lt