Kaip mes prisidedame prie žiedinės ekonomikos?

Istorija

GTV pradėjo savo veiklą 2004 m., kai artimiausių šeimos narių ir draugų komanda pradėjo tiesiogiai pirkti ir gabenti defektuotas transporto priemones iš didžiausio Europoje naudotų transporto priemonių aukciono. Per šiuos metus mes įrodėme, kad automobilių detalių perdirbimas ir antrinis naudojimas yra ne tik naudingas, bet ir būtinas žingsnis saugant aplinką.

Mūsų misija

Prisidėti prie tvarios aplinkos kūrimo, taikant žiedinės ekonomikos principus automobilių sektoriuje. Perdirbdami ir suteikdami antrą gyvenimą automobilių dalims, mažiname atliekų kiekį, taupome gamtos išteklius ir mažiname CO2 emisiją.

Naudojant pakartotinai originalias dalis, išvengiama CO2 emisijų, kurios susidarytų gaminant naujas dalis ar jų pakaitalus.

Šiandien mūsų komandoje yra 150 žmonių, kurių daugiau nei 50% įmonėje dirba jau ilgiau nei 5 metus. Kiekvienais metais išardome apie 1 000 automobilių, iš kurių apie 85% perdirbtų detalių grąžiname į rinką, taip prisidėdami prie gamtos išteklių taupymo ir CO2 emisijos mažinimo.

Kiek išardome automobilių?

0 +
per mėn.
0 +
(2024)
0 +
per visą laiką
Car Icon
1600 kg
vienam automobiliui

Paskaičiavome, kad vidutinis 10 iš eilės mūsų komandos išardytų automobilių svoris yra 1600 kg vienam automobiliui.

Door Icon
nuo
1-1,3 t.
metalo
(įskaitant visas metalines automobilio dalis)

Išardžius 2 tonas sveriantį automobilį, į rinką pakartotiniam naudojimui pateikiame nuo 1 iki 1,3 tonos metalo, taip apsaugodami žemę nuo taršos ir skatindami tvarią ekonomiką.

Statistika apie elektromobilius

Kiek žaliavų galima grąžinti antriniam panaudojimui

Tesla Model 3:
bendras svoris ~2200 kg, iš kurių baterija sudaro ~500 kg (20 % viso svorio).

BMW i3:
bendras svoris ~1200 kg, baterijos svoris ~250 kg (taip pat 20 % viso svorio).

236,512
TONŲ CO2

Sumažiname
per metus
Lietuvoje

Automobilių pramonė ir tarša

CO2 emisijos mažinimas Lietuvoje

Automobilių pramonė yra viena didžiausių pasaulyje taršos sukėlėjų, todėl ypač svarbu kuo daugiau perdirbtų naudotų detalių naudoti automobilių remontams ir taip prisidėti prie žiedinės ekonomikos skatinimo. GTV, atiduodama į rinką perdirbtas detales, kasmet sumažina CO2 emisiją net 236.512 tonų. Pakartotinai panaudodami metalines ir kitas dalis, mes prisidedame prie šiltnamio efekto mažinimo ir tausojame vertingus gamtos išteklius.

Mūsų požiūris

Aplinkosauga

Siekiame mažinti neigiamą poveikį aplinkai per perdirbimą ir pakartotinį dalių panaudojimą.

Tvarumas

Kuriame tvarias darbo vietas ir prisidedame prie žiedinės ekonomikos skatinimo.

Žmogus – žmogui

Rūpinamės ilgalaikiais santykiais su klientais, darbuotojais ir partneriais.

Mūsų veiklos procesas: kaip viskas vyksta?

PERKAME

Perkame defektuotus automobilius ir jų detales iš tiekėjų visame pasaulyje.

ARDOME

Kasdien išardome 4+ automobilius, kruopščiai testuojame ir atrenkame kokybiškas detales.

PARDUODAME

Gautas detales parduodame fizinėse parduotuvėse bei per įvairius e-komercijos kanalus.

PERDIRBAME

Netinkamas antriniam panaudojimui detales ir kitas atliekas perduodame perdirbimui arba utilizavimui.

Automobilių sektoriaus įtaka aplinkai ir žiedinės ekonomikos nauda

Automobilių industrijoje sunaudojami gamtos ištekliai:

pasaulio gumos

viso aliuminio

pasaulinės plieno rinkos

Dėl inytesyviai naudojamų gamtos resursų, visas autoindustrijos sektorius privalo aktyviau įsitraukti į
žiedinės ekonomikos ciklą nuo naudotų detalių perdirbimo iki pakartotinio naudojimo.

Žiedinės ekonomikos poveikis

Remiantis skaičiavimais, laikantis žiedinės ekonomikos principų, lengvųjų automobilių išmetamas CO2 kiekis iki 2050 m. galėtų sumažėti net 70 % (apie 0,4 mlrd. tonų). Rašo www.ethicalcorp.com

Pakartotinis detalių naudojimas taip pat reikšmingai sumažina CO2:

  • Elektriniai automobiliai:
    6.420 kg CO2 mažiau.
  • Benzininiai:
    1.828 kg CO2 mažiau.
  • Dyzeliniai:
    1.880 kg CO2 mažiau.

Perdirbimo nauda

Būvio ciklo vertinimas rodo, kad perdirbant automobilių baterijas, kėbulus ir variklius, į aplinką išskiriama iki 93 % mažiau šiltnamio efektą sukeliančių dujų nei gaminant naujas dalis. Tai rodo, kad perdirbtų medžiagų naudojimas transporto gamyboje reikšmingai prisideda prie klimato kaitos mažinimo.

Perdirbtų medžiagų panaudojimas automobiliuose

BMW: 15 % plastikinių detalių pagaminta iš perdirbto plastiko.

Audi: 89 % tekstilės apmušalų – iš perdirbto plastiko.

Ford: nuo 2020 m. viename automobilyje naudojama ne mažiau kaip 20 % perdirbto plastiko.

Honda: kasmet sunaudoja 2.800 tonų perdirbtos tekstilės.

Nissan: nuo 2022 m. 30 % automobilio masės sudaro perdirbtos medžiagos.

Chevrolet: naudoja perdirbtas padangas, PET butelius, kilimus ir džinsus.

Ekonominė nauda

Pakartotinis detalių naudojimas yra naudingas ne tik aplinkai, bet ir ekonomikai.

Pirkėjų sutaupymai naudotų detalių pagalba:

Benzininiam automobiliui: 10.814 €
Dyzeliniam: 14.634 €
Hibridiniam: 17.428 €
Elektriniam: 8.403 €

ENTP (eksploatuoti netinkamų transporto priemonių) tvarkytojų pajamos iš vieno automobilio:

Benzininio: 1.752 €
Dyzelinio: 1.997 €
Hibridinio: 3.470 €
Elektrinio: 5.518 €

Bendra nauda Lietuvoje:

Pirkėjams: 1,64 mlrd. €
ENTP tvarkytojams: 0,24 mlrd. €

Jei norite su mumis dirbti ar gauti daugiau informacijos tvarumo tema susisiekite.

Operacijų vadovė Agnė Rakauskienė
agne@gtvgroup.lt